انتخاب روغن‌های ماساژ

انتخاب روغن‌های ماساژ

با انتخاب روغن ماساژ مناسب، ماساژها را می‌توان مستقیماً با نیازهای بدن خود تنظیم کرد. یک سیستم متعادل تأثیر روغن‌ها را در شرایط مختلف بررسی می‌کند. به عنوان مثال، پیتا داغ و تیز است، بنابراین روغن‌هایی که برای آرام کردن پیتای بالا انتخاب می‌شوند خنک‌کننده و تسکین‌دهنده هستند.

ماساژ با روغن روند پیری را کند می‌کند، خستگی و بدن درد را برطرف می‌نماید، خواب سالم و قدرت بدن را فراهم می‌سازد و عمر را طولانی می‌کند. سوامی‌شیواناندا

ماساژ پودر خشک

ماساژ با روغن رایج‌ترین شکل ماساژ است. با این حال، جذب روغن مالیده شده به پوست نیاز به آگنی قوی دارد، بنابراین وقتی آگنی ضعیف است (مانند زمانی که آما، تب یا عفونت وجود دارد)، ماساژ خشک یا توسط پودر خشک مناسب‌تر است. در ماساژ خشک به جای روغن از دستکش ابریشم استفاده می‌شود، در حالی که ماساژ با پودر خشک توسط خمیر گیاهی انجام می‌شود. ماساژ پودر خشک گرم، محرک و کاهش‌دهنده آب بدن است و برای آگنی ضعیف و کافای اضافی مفید می‌باشد.

نکته مهم

اگر آما، تب، عفونت حاد یا کم‌خونی دارید، ماساژ روغن نباید انجام شود. در صورت وجود تحریکات یا بثورات پوستی، ماساژ پودر خشک نباید انجام شود.

ماساژ برای واتای بالا

ماساژ با روغن یکی از بهترین و موثرترین درمان‌های واتا است. ماساژ با روغن‌های مخصوص واتا یا روغن کنجد ساده، گرم می‌کند، خشکی را کاهش می‌دهد و باعث تغذیه و پایداری می‌شود. ماساژ کامل بدن و به دنبال آن بخار درمانی بهترین است، اما اگر زمان کم باشد، ماساژ معمولی با روغن جزئی نیز بسیار مفید است. اگر تمایل به عدم تعادل واتا دارید، ماساژ منظم با روغن باید بخشی از روتین شما باشد.

برای تسکین واتا از این روغن‌ها استفاده کنید:

* روغن کنجد ساده (حرارت‌دهنده).

* روغن بادام (گرم‌کننده و تسکین‌دهنده).

* روغن زیتون (حرارت‌دهنده).

ماساژ برای پیتای بالا

ماساژ با روغن‌های خنک‌کننده یا تسکین‌دهنده مانند روغن نارگیل یا بادام و روغن‌های مخصوص پیتا، موجب تسکین پیتا می‌شود. آنها پایداری و آرامش را فراهم می‌کنند که با سبکی و تیزی پیتا مقابله می‌کند. هوش بسیار فعال پیتا با این تجربه حسی کامل بدن، آرامش عمیقی می‌یابد.

برای تسکین پیتا از این روغن‌ها استفاده کنید:

* روغن نارگیل (خنک‌کننده).

* روغن بادام (گرم‌کننده و تسکین‌دهنده)

ماساژ برای کافای بالا

ماساژهای محرک که از پودر خشک، دستکش ابریشمی‌یا روغن‌های حرارتی مانند روغن‌های مخصوص کافا یا روغن کنجد یا خردل استفاده می‌کنند، سبکی و حرارت داده که کافا را تسکین می‌دهد. آنها به ویژه اگر به دنبال حمام بخار یا گرمای خشک باشند، موثر هستند.

برای آرام کردن کافا از پودر خشک یا یکی از این روغن‌ها استفاده کنید:

* روغن دانه خردل (بسیار گرم‌کننده، برای کل بدن استفاده نکنید، بلکه فقط برای قسمت‌های خاصی در یک زمان استفاده نمایید)

* روغن کنجد ساده (حرارت‌دهنده).

هنگامی‌که آگنی ضعیف است بدن خود را ماساژ دهید

از آنجایی که وقتی آگنی ضعیف است جذب روغن برای پوست دشوار است، در این شرایط هنگام انجام ماساژ باید ملاحظات دقیقی داشت. ماساژ با استفاده از پودر خشک، دستکش ابریشمی‌یا روغن‌های خاص می‌تواند به تحریک آگنی در پوست کمک کند.

روغن‌هایی که آگنی را در پوست تحریک می‌کنند عبارتند از:

* روغن دانه خردل (بسیار گرم‌کننده، برای کل بدن استفاده نکنید، بلکه فقط برای قسمت‌های خاصی در یک زمان استفاده نمایید)

* روغن‌های کنجد مخصوص، دارویی و آیورودیک (حرارت‌دهنده).

بعد از ماساژ

فوراً تا جایی که می‌توانید روغن را با دستمال پاک کنید. سپس بقیه را با صابون تمیزکرده یا دوش بگیرید. از قرار گرفتن در معرض سرما و باد خودداری کنید و زمانی را برای استراحت اختصاص دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا صبرکنید...